reklama

Nebuďme s tými, čo nám diktujú pravidlá....

Nastúpim do autobusu a vidím, že sa mi ešte ušlo posledné miesto na sedenie, tak si natešená a unavená po celom dni prisadnem k mladému dievčaťu. Mala krásne dlhé hnedé vlasy, ktoré boli kvapkami dažďa, ktoré celý deň padali jemne zatočené. Spýtala som sa, či si môžem prisadnúť, a v tom na mňa pozreli tajomné hlboké hnedé oči plné smútku. Usmiala sa však a povedala : „Áno, nech sa páči.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
fotka stiahnutá z: ://www.kafe.cz
fotka stiahnutá z: ://www.kafe.cz 

Netrvalo však dlho a dali sme sa spolu do reči, hoci ona len letmo myknutím pleca a kývnutím hlavy odpovedala dlhú dobu. Po dvoch zástavka však nastúpila skupina mladých a postavili sa vedľa nás. Dievča zostalo ešte viac smutné a odvrátilo hlavu. Mne bolo jasné, že asi je to nejaká skupina, ktorú veľmi dobré pozná. A nemýlila som sa. Len čo sa postavili vedľa nás začali s ohováraním, úškrnmi, posmeškami a ukazovaním na to milé dievča vedľa mňa. Najskôr to začalo poznámkami o výzore, neskôr sa pridal prospech v škole a nakoniec to zavŕšili komentovaním jej rodiny. Hoci stáli vedľa nás len dve zástavky stihli to mladé pekné dievča vedľa mňa tíško rozplakať. V tom však už šla vystupovať aj ona, a tak som vystúpila i ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vonku som ju zastavila, sadli sme si na lavičku a po nejakej dobe mi len tíško rozprávala, že v podstate oni majú pravdu. Že má krivý nos, veľký zadok, učí sa príliš dobre na to, aby bola obľúbená a jej rodičia nemajú ani zďaleka toľko peňazí koľko ostatní. To dievča bolo tými posmeškami natoľko opantané, že im plne verilo a vžila sa s nimi.

Tak sme sa začali rozprávať a dospeli sme k záveru, že každý človek na svete má niečo pekné v sebe či na sebe. Pre niektorých ľudí sú to len dlhé vlasy, štíhla postava a obľúbenosť v škole. No byť pekný na duši, je niečo oveľa cennejšie. Mať milujúcich rodičov je viac, ako rodičov, ktorí vám platia všetko okolo vás, len váš čas s nimi je príliš krátky. A učiť sa zle len pre obľúbenosť v škole je rovnako veľká chyba, ako urobiť nejakú chybu v práci, len aby ste boli obľúbení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nevravím, že dievča odchádzalo domov plné optimizmu a šťastia, ale odišlo s pocitom, že aj ona je na svete dôležitá, a že nemusí strácať čas s ľuďmi, ktorí jej diktujú pravidlá. Navyše pri odchode sa na mňa usmiala a povedala mi, že hoci nemá ten najkrajší nos ani zadok na svete, má nohy, ktoré ju povedú k tým správnym ľuďom....

Mária Zajacová

Mária Zajacová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Verím v silu anjelov a v túžbu svojich snov... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu