reklama

Nakazená

Stojac pri bráne ju pozoroval. Sedela tam sama, hľadiac do zeme a v dlani niečo zovierala. Nebolo vidieť, čo to presne je, a keďže bol príliš ďaleko začal sa pomaly približovať. V tom sa však spustil silný dážď. Zrazu sa z čistej oblohy začali spúšťať kvapky dažďa a stekajúc mu po tvári kráčal ďalej....Niečo mu však nedovolilo sa viac priblížiť. Akoby ho niekto držal za obe ruky a zviazal mu nohy. Zostal teda stáť hľadiac len upriamene na ňu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Na dievča, ktorému vôbec neprekážali kvapky dažďa, naopak tvárila sa, akoby si ich vymodlila. Konečne zodvihla hlavu a so zavretými očami dovolila kvapkám, aby jej zmyli celú tvár.

Ľudia okolo len nechápavo krútili hlavami, keď videli, že on jediný zostáva stáť, pričom všetci sa pred dažďom začali skrývať. Nebol však jediný. Nikto si ju tam nevšimol. Na okraji parku sedela, konečne so vztýčenou hlavou a vychutnávala si každú kvapku, ktoré jej stekala po tvári. On sám nechápal ako si ju nikto nemohol všimnúť. Veď bola taká očarujúca....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dážď spomalil, a akoby mu slnko rozviazalo putá na nohách začal sa približovať k nej. Nesmelo sa približoval, keď v tom vyriekla: „Nechoď ku mne, som nakazená niečím čo sa rýchlo prenáša, odíď...“ Najskôr sa zhrozil a nechápavo upierajúc pohľad na dievčinu, ktorá opäť hľadela len do zeme, podišiel bližšie a riekol: „Len si prisadnem, dobre? Ani sa ťa nedotknem, len si chcem prisadnúť....“, a nesmelo pomaly si prisadol k nej.

„Vieš....“, pomaly začala rozprávať: „sama sa za to hanbím. Vo svete sa šíri nákaza, a ja sama som už nakazená. Cítim sa strašne a bojím sa, že tým nakazím aj ľudí okolo. Kedysi pre mňa znamenali kamaráti naozaj veľa. Zaujímala som sa o to, ako sa majú, čo ich trápi a spoločne sme trávili dlhé noci rozprávaním si našich príbehov. A všetko je to fuč. Ani neviem, kde sa to a hlavne kedy sa to všetko stratilo. Prestalo ma zaujímať, čo majú nové, kde chodia a ako sa cítia. Začala som hľadať len veci a spôsoby prežívania dňa, ktoré ma robili šťastnou - ale len povrchne. Chodím na rôzne krúžky, besedy, akcie a stretávam sa stále s novými a novými ľuďmi. Hrám sa na kamarátsku, a pritom sama strácam priateľov. Už ani poriadne neviem, kde študujú či robia. Stratila som ich. Stratila som zážitky, o ktorých sme sa rozprávali týždne. Nemám komu zavolať v sobotu večer, aby sme šli von. A to len preto, že si na to spomeniem až vtedy, keď nemám s kým chatovať alebo skypovať. Stratila som svojich kamarátov, stratila som realitu a sny. Svet ma nakazil nezáujmom a starostlivosť len o seba. Cítim sa opotrebovaná svetom, náhodnými okoloidúcimi ľuďmi....cítim sa skazená a bojím sa, že nakazím aj teba. Choď radšej preč a drž si svojich priateľov, len vďaka nim a rodine budeš vždy cítiť, že žiješ. Žiadna kariéra ani technológia ti nenahradí živých priateľov.....“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

On len smutne hľadel do zeme a premýšľajúc o tom, akú pravdu povedalo toto dievča premýšľal o tom, koľko ozajstných priateľov má on. V tom však začalo znova pršať, a dievča znovu zodvihlo hlavu, povolila ruky a postavila sa. V tom uvidel, ako drží v ruke ruženec. Nestihol ani nič povedať, ona to povedal za neho: „Za to, aby ľudia nestrácali priateľov...“ On ju chytil za ruku a povedal jej: „Poď so mnou, budeme kráčať spolu, a ja budem tvojím priateľom....“

Mária Zajacová

Mária Zajacová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Verím v silu anjelov a v túžbu svojich snov... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu